Ekonomi

Bakan Uraloğlu Zonguldak’ta: İktidarın merkezi haline gelecek

AK Parti Genel Merkez ve İl Başkanlığı tarafından düzenlenen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu. Şehir Toplantıları” Kapsamında ” siyah elmas nin memleketi Zonguldak ta vatandaşlarla görüşmeye geldi. Bir dizi ziyarette bulunarak toplantılara katılan Bakan Uraloğlu, yapılan yatırımlara değinerek, bu yatırımlardan Zonguldak’ın da pay aldığını, ulaşım ve bağlantı yatırımlarına son dönemde yaklaşık 39 milyar 411 milyon lira harcadıklarını söyledi. 21 yıl, sadece durmakla kalmayıp, mübarek dava yolunda güçlenerek. Türkiye var dedi. Uraloğlu, ” Yapılan her yol, okul, hastane, köprü, fabrika, denize indirilen her gemi, göğe yükselen her SİHA, raylara masallar yazan her milli tren, kapsama alanımızı genişleten her uydu uzay vatanımızda birer göstergedir. mübarek davamıza sahip çıkalım. Çünkü bu başarılar, düşmana saygılı bir Türkiye hayalinin boşa çıktığının en büyük kanıtıdır. Ortada büyük bir resim var. Güçlü Türkiye resmidedi.

HİZMETLERİMİZİN SAYISI BİTMEZ

Bakan Uraloğlu, AK Parti iktidarının hizmetlerinin saymakla bitmediğini, Türkiye’nin yüzyılına yakışır hizmetler yaptıklarını kaydetti. Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi, 1915 Çanakkale Köprüleri, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara Otoyolları gibi dev projeleri birbiri ardına hayata geçirdik. 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin kilometrenin üzerine çıkardık. 1.714 kilometre olan karayolu ağımızı 3.633 kilometreye çıkardık. Tüm demiryollarımızı yeniledik. Ülkemizi Avrupa’da 6. dünyada 8. Yüksek Hızlı Tren İşletmecisi ülke konumuna yükselttik. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattını açarak Asya’dan Avrupa’ya kesintisiz demiryolu bağlantısı sağladık. Hava yolunu halkın yolu yaptık. İç hat uçuş noktalarımızı 26’dan 57’ye, Dış Hat uçuş ağımızı 130 ülkede 342 noktaya, liman sayımızı 149’dan 217’ye, tersane sayımızı 37’den 84’e çıkardık.dedi.

ZONGULDAK GÜÇ ŞEHRİ OLUYOR

Tüm bu yatırımlardan siyah elmasBakan Uraloğlu, “Zonguldak ilindeki hissesini satın aldığını” kaydetti. Son 21 yılda Zonguldak’ın ulaşım ve bağlantı yatırımlarına yaklaşık 39 milyar 411 milyon lira harcadık. Zonguldak’ta ulaşım ve haberleşme yatırımlarımıza hız vererek devam ediyoruz. Zonguldak artık sadece bir maden şehri olarak anılmıyor. Kıyılarında bulunan doğal gaz kuyuları ile bir güç şehri olarak görülmektedir. Zonguldak yıllarca Anadolu topraklarını taşkömürüyle ısıttı. Artık doğalgazıyla Türkiye’yi ve milleti ısıtacak, fabrikalara elektrik verecek. Zonguldak, inşa ettiğimiz tünel ve köprüler, gelişen ulaşım ağları ve faaliyete geçen dev Filyos Limanı ile Türkiye’yi ülkeler arası bir lojistik üs olarak dünyaya bağlayacak. Zonguldak emeğin başkenti olarak zirvedeki yerini koruyacakdedi.

YOL AĞIMIZI GENİŞLETTİK

Bakan Uraloğlu, 2003 yılına kadar sadece 22 kilometre bölünmüş yol varken 182 kilometre daha ekleyerek 204 kilometreye çıkardıklarını vurguladı. İlimizi bölünmüş yollarla Bartın, Bolu ve Düzce’ye bağladık. İl genelinde sıcak bitümlü asfalt yol uzunluğunu 16 kilometreden 221 kilometreye çıkardık. Buraya gelmeden önce Zonguldak’ın iki büyük ilçesi olan Ereğli ve Devrek’in ortasında ulaşım standardını yükseltecek olan Ereğli – Devrek Yolu üzerinde incelemelerde bulunduk. Proje ile şu anda 57 km hizmet veren yolumuzu 1,5 km kısaltıyor, ulaşım süresini 65 dakikadan 48 dakikaya indirmeyi hedefliyoruz. 44,5 km’lik kısmı ise yüzey kaplamalı tek yol olarak tamamladık. Kalan 11 km’lik bölümde yol yapım çalışmalarına devam ediyoruz. Halen yapımı devam eden Zonguldak’taki en değerli otoyol projelerimizden biri de şüphesiz Batı Karadeniz Sahil Yolu. Projenin değerli kısmı Zonguldak-Kilimli-Filyos-Çatalağzı Yolu projesidir. Ortalama genişliği 7 metre olan mevcut yolun toplam uzunluğu 34,3 km olan bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol projesi hazırlanmıştır. Projemizin tamamlanması ile birlikte yerleşimin ortasında ve Filyos Limanı’nda daha güvenli ve konforlu seyahat etmek mümkün olacaktır. Bunun gibi; 45,6 km olan mevcut yol 34,3 km’ye düşecek, yolculuk süresi 71 dakikadan 25 dakikaya inecek. Güzergah, Sinop, Bartın ve Zonguldak illerinden Düzce, Sakarya, Kocaeli ve İstanbul’a ulaşımı kolaylaştıracak. İlk etapta Zonguldak-Kilimli ortasındaki bu projenin 6,5 km’lik bölümünü tamamlayarak 5 Şubat 2022’de hizmete açtık. Bu yolun sınırında yer alan Prof. Dr. Teoman Duralı Tünellerini hizmete açtık. . Ağır sanayi olan Zonguldak ile Kilimli’yi birbirine bağlayan yolda tüneller ve bağlantı yolları ile hızlı, konforlu ve güvenilir ulaşımı tesis ettik. Rotayı 4,5 km kısalttık, 40 dakikada geçilen rotayı 35 dakika kısaltarak yolculuk süresini 5 dakikaya indirdik.” söz konusu.

150 YILLIK HAYAL “FİLYOS LİMAN” GERÇEKLEŞTİ

Bakan Uraloğlu, Sultan Abdülhamid döneminde hazırlanan ‘Anadolu’da Genel Üretim Raporu’nda bile yer alan milletimizin 150 yıllık hayali Filyos Limanı’nı hayalden gerçeğe dönüştürdüklerini söyledi. 4 Haziran 2021 tarihinde Sayın Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle hizmete açtık. Karadeniz hinterlandının en değerli limanı olmuştur. Yıllık 25 milyon ton konteyner elleçleme kapasitesi ile liman, büyük tonajlı gemilerin yeni adresi oldu. Ayrıca doğal gaz arama ve çıkarma faaliyetlerinde sismik arama ve tarama gemileri ile Legal ve Fatih Sondaj Gemilerine de ev sahipliği yapmıştır. Kuşkusuz arkasında yükselen organize sanayi bölgesi ile bölgenin sınai ve ticari faaliyetlerinin gelişmesine büyük katkılar sağlayacak ve yeni istihdam alanları açacaktır.” söz konusu.

YENİ DEMİRYOLU PROJELERİNİ HAYATA GEÇİRİYORUZ

Bakan Uraloğlu şunları söyledi: Zonguldak’ın demiryolu ağının geliştirilmesi için de önemli projeleri hayata geçiriyoruz. İl uçlarındaki 71 km’lik demiryolu sınırının tamamını yeniledik. Zonguldak Gar Binası’nın komple tadilatını yaptık. Irmak-Karabük-Zonguldak Rehabilitasyon ve Sinyalizasyon Projesi ile tüm demiryolu ağını yeniledik. Irmak-Karabük-Zonguldak Elektrifikasyon Projesi ile hattı elektriklendirecek çalışmalara şimdi başladık. Aynı şekilde Filyos Limanı ve Filyos Sanayi Bölgesi’ne de Bağlantı Hattı Kontağı sağlayacağız. Karasu Limanı–Akçakoca–Ereğli Limanı-Bartın Limanı Demiryolu revizyon ve etüt projesini de tamamladık.dedi.

ALTERNATİF KÖPRÜ VE FEVKANI KÖPRÜSÜNE KAVŞAK

Uraloğlu, Zonguldak’tan ayrılmadan önce Fevkani Köprüsü ve Yeni Kavşağı ile Türkali Şantiyesinde de incelemelerde bulunduklarını söyledi. 1956 yılında yapılan mevcut Fevkani Köprüsü ekonomik ömrünü tamamlamış olduğundan bu köprüye alternatif olacak köprü ve kavşak projesini hayata geçiriyoruz. Proje kapsamında kat seviyesinde 33 metre uzunluğunda 22 metre genişliğinde çelik köprümüzü tamamladık. Kavşak imalat çalışmalarımız da devam ediyor. Proje ile devlet yolunda trafiğin sürekliliğini ve yol bütünlüğünü sağlayarak trafik yoğunluğunun önüne geçeceğiz.” söz konusu.

Bakan Uraloğlu, Zonguldak programı kapsamında; Zonguldak Valiliği ve Zonguldak Belediyesi’ni ziyaret ederek Devrek Yolu ve Türkali Şantiyesini ziyaret ederek çalışmalar hakkında bilgi aldı.

habercavdir.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort